2016. március 17., csütörtök

Konyha

Nálam ez az egyik legnehezebb eset. Nem vagyok konyhatündér, inkább sütni szeretek (édesszájú lévén), mint főzni, aztán meg valaki mindig láb alatt van. Már csak azért is, mert icipici konyhánk van. Az alapok biztatóak: gyönyörű ikea bútorok, de mégsincs telezsúfolva szekrénnyel a szoba. A legnagyobb álmom, hogy könnyen el tudjak pakolni, illetve az a csepp pult, ami van, üres legyen. Ahogy nézegettem a pinterestet, szépen lassan eljutottam a minimalista konyháig.

Ezek is nagyon barátságosak:



De sokszor csak erre az ürességre vágyom:




Persze az utóbbiaknál rásegít a fehér szín is, sokkal átláthatóbb.

Egyelőre igyekeztem apró, látványos változtatásokat csinálni: a zsúfolt ablakpárkányról leszedtem néhány gyertyatartót, a pultról amit lehetett eltettem a szekrénybe. A szekrényben is megpróbáltam rendet rakni: sok mindentől sikerült megszabadulni (pl. évek óta tartogatott műanyag poharak, nagyon-nagyon régi gyógynövények). Három álló faliszekrényem van, kettő teli ajtós, a középső üveges. Az egyik teli ajtósban vannak a lábosok (egy nem fér el, valamit ki kell találnom!), az üvegesben szép dobozokban müzlik, tészták, rizs, stb., plusz gyakran használt tálkák, ilyesmik, a másik teli ajtós a kamra - itt segített a "dobozolás", kis kosárba raktam, amit nem tudtam dobozba/üvegbe kiönteni, így a zacskók nem csúsznak el egymáson, sokkal több minden fér el egy polcon, ill. kivenni is könnyebb.
A pult nehéz eset. Körülbelül egy harmadát elfoglalják a mindennapi technikai eszközök, másik sarkában pedig a fakanalak, olaj, stb. ami egyrészt szintén gyakran kell, másrészt a magasságuk miatt nem férnek el a szekrényben. De sajnos mindig becsúszik valami, így szinte sosincs az a szép, használható felület, amire jó lenne ránézni. Ez nagy kihívás még számomra.
A konyha többi részén egyelőre úgy érzem nem tudok változtatni: a porszívó, kenyérsütő nagyon nagy, csak a földön fér el, a kosarak szintén, stb., stb. Folyamatosan lesem az ötleteket, bújom a könyveket, és reménykedem, hogy egyszer sikerül ezt a szintet elérnem és megtartanom.

(A képek forrása a pinterest.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése