2015. január 11., vasárnap

I. Ruhák

Ennyi kimerítő bevezetés után már én is alig vártam, hogy jöjjön a gyakorlat! :)
A sorrend szerint az első kategória a ruháké, mert ez a legkönnyebb. Ha valakinek sok cucca van, tovább lehet osztani: felsők (pólók, pulcsik, blúzok, stb.), alsók (nadrágok, szoknyák), felakasztandó ruhák (kabátok, kosztümök, ruhák, stb.), zoknik, fehérneműk, táskák, kiegészítők (sálak, övek, kalapok, stb.), adott helyre való ruhák (fürdőruhák, egyenruhák, stb.), cipők.
Nekem nincs sok ruhám, és azt is állandóan szelektálom, úgyhogy tényleg nem volt nehéz dolgom. De mint már említettem, a körülmények (gyerekek+háztartás) nem engedik a mindent átfogó lomtalanítást, ezért csak kis lépésben tudok haladni. A padláson két nagy dobozban vannak a kismama ruhák és a szezonon kívüli ruhák (ill. még vissza kell bele fogynom-ruhák), először azokat pakoltam ki. Nem sok, de így is volt olyan, amit már rég ki akartam dobni, de eddig megkönyörültem rajta. Most nem! :) Egyébként a könyv is azt javasolja, hogy a szezonon kívüli ruhákkal kezdjük, mert ahhoz éppen nem ragaszkodunk annyira. "Felvenném újra?" - hangzik a kérdés. Mindent egyenként kézbe veszünk, és megérzéseinkre hagyatkozva döntünk. Ezek után, kapva az alkalmon, végre elkülönítve pakoltam el a kismama ruhákat. Megdöbbenve vettem észre, hogy egy teljes dobozt megtöltenek, nem is gondoltam volna!
Ezután a felakasztott, zsákban lévő holmikat néztem át. Most is elcsodálkoztam, hogy mennyi kabátom van, illetve milyen sok ruhám van, amit nem is hordok. Tényleg hatásos egyszerre lepakolni, átnézni! Külön-külön emlékeztem rájuk, de így, hogy együtt voltak, nem is gondoltam volna, hogy ilyen sok. Itt is kiszanáltam néhány dolgot, amit eddig sajnáltam, ugyanakkor volt olyan, amire úgy emlékeztem, hogy nem szeretem, de most elég szimpatikusnak tűnt. Remélem, nyárra visszafogyok, és akkor letesztelem.
Tehát a tanulság az volt, hogy amit már most is tudok használni, azt lehoztam a szekrénybe, amin eddig megkönyörültem, azt kidobtam, ill. felírtam a telefonomba, hogy milyen egyedi ruhák vannak, nehogy elfeledkezzek róluk. :)

Ez csak egy része a padláson lévő ruháknak, amit a kis segítségemmel válogatunk. :)


Lent, a ruhásszekrényben a mindennapi holmik vannak. Szülés után általában nem túl szép felsők állnak a rendelkezésre, bő cuccok, amik még így is hülyén állnak. Ezeket néztem át, volt amit még másnak fel tudok használni, mástól megszabadultam. Nagyon jó érzés minden nap úgy kinyitni a szekrényt, hogy örömmel válogathatok! Erről így ír Marie Kondo: "Úgy válogasd ki ezeket a tárgyakat, mintha a kedvenc boltod kirakatából válogatnál!" A kedvenc boltomtól ugyan még messze vagyok, de ez jó célnak tűnik. :)
Ennél a kategóriánál van egy fontos tanács van a szelektálásnál: ne fokozzuk le "otthonkára" a ruhát; hiszen mi értelme otthon is olyan ruhában lenni, amiben nem érezzük jól magunkat? Én ezt kicsit megszegtem, az otthonkás ruhám jó még pizsamának. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése